FAQ

Powłoki ceramiczne

Jest to powłoka oparta na związkach krzemionek z odpowiednimi dodatkami rzutującymi na końcową jakość i stopień ochrony. U nas otrzymujesz sprawdzone powłoki wysokiej jakości potwierdzonej długimi okresami minimalnymi.

W obecnych czasach trendy ekologiczne oraz oszczędnościowe skutkują wprowadzaniem coraz słabszych powłok lakierniczych. Powłoki ceramiczne nie na darmo gwałtownie rosną w popularność, będąc lekiem na tą sytuację. Są około dwukrotnie twardsze od przeciętnego lakieru, dając nam dużo mniejsze powstawanie drobnych rys i innych małych defektów mechanicznych. Cechują się silną odpornością chemiczną, nawet przy dłuższej ekspozycji. Dzięki temu wżery po owadach, ptasich owadach nie są już takim zagrożeniem, a degradację przez utlenianie, matowienie itp. praktycznie likwidują. Nie do pominięcia jest też fakt podniesienia walorów wizualnych na wyżyny obecnych możliwości. Wyraźne refleksy, głębia i szklistość lakieru, ułatwienie bieżącego mycia, oraz podniesie wartości pojazdu przy dalszej odsprzedaży- to kolejne cechy które zyskacie dzięki powłoce.

Istotnie, jest to naszym wyróżnikiem na rynku lokalnym i chlubą. Powłoki przez nas stosowane, pod wpływem wyższej temperatury są w stanie zabliźnić drobne defekty i mikrorysy powstające na ich powierzchni w trakcie eksploatacji, by wyglądać jak nowe. A przy tym zachowują pełną twardość jakiej spodziewamy się po dobrej powłoce ceramicznej.

Przez potrzebę wytworzenia silnego wiązania z lakierem, większość sukcesu tkwi w jego rzetelnym przygotowaniu pod ceramikę. U nas zawsze przeprowadzimy pełną chemiczną dekontaminację. Nawet na samochodzie prosto z salonu wykonamy delikatną korektę lakieru w celu wydobycia maksimum z jego wyglądu. Usuniemy także wszystkie naleciałości i wad z okresu produkcji i transportu.

Zanim wydamy samochód w Państwa ręce, upewniamy się że powłoka jest w pełni odparowana z rozpuszczalników. Następnie przez okres około 2 tygodni związki zawarte w powłoce ulegają pełnemu sieciowaniu struktury. Przez ten czas uzyskuje ona swoje maksymalne właściwości pod kątem twardości, odporności chemicznej i walorów wizualnych, W tym okresie możemy płukać samochód z zabrudzeń na myjniach bezdotykowych czystą wodą demineralizowaną (osmotyczną, programem nabłyszczającym) bez dodatku chemii myjącej.

Dzięki mniejszemu przyleganiu zabrudzeń, już sama pielęgnacja na myjniach bezdotykowych będzie dużo prostsza i z konkretnym efektem wizualnym. Gdy powłoka nie jest mocno zabrudzona wystarczy płukanie wodą demineralizowaną. Przy mocniejszych zabrudzeniach możemy wcześniej wspomóc się dobrą pianą aktywną dostępną na myjni, bądź swoją z opryskiwacza .Nie używajmy jednak żadnych ręczników itp. do wycierania na sucho, gdyż takie mycie nie gwarantuje nam usunięcia 100% twardych osadów. Mogą one uszkodzić/porysować powłokę przy wycieraniu. Dzięki hydrofobowości samochód wystarczająco wyschnie nam w trakcie jazdy.

Drugą opcją jest profesjonalne mycie ręczne. Jest to najbezpieczniejsza metoda, odtykająca pory w powłoce dzięki czemu przywracamy jej pełny blask i świeżość. Co najważniejsze, regularne mycie ręczne diametralnie wydłuża okres życia powłoki ponad jej okres gwarancyjny. Jeżeli macie Państwo warunki do takiego mycia, z chęcią podpowiemy co i jak, doradzimy chemię i technikę mycia. Unikajmy jednak tanich myjni ręcznych, gdzie skupienie się na ilości, a nie jakości, może prowadzić do uszkodzeń mechanicznych powłoki. Tak samo z niewłaściwym myciem na własną rękę. W krytycznym przypadku wadliwe mycie może skutkować utratą gwarancji. Dla naszych klientów mamy specjalne ceny na bieżące mycie ręczne.

Myjnie automatyczne, choćby i te nowocześniejsze, potrafią być bardzo niszczycielskie dla lakieru, a nawet powłok ceramicznych. Duża siła szczotek połączona z brudem na nich jest niczym papier ścierny. Korzystanie z takich myjni może doprowadzić do uszkodzeń powłoki z winy użytkownika i cofnięcia gwarancji na nią.

Każde zanieczyszczenie przy odpowiednio długiej ekspozycji może naruszyć nawet dobrą powłokę, tak jak woda potrafi drążyć skały. Powłoka gwarantuje Państwu poczucie spokoju, że w pierwszej sekundzie, minucie, godzinie, dniu od wystąpienia takiego zdarzenia nasz lakier nie jest penetrowany na wskroś. Jednakże zalecamy w miarę bieżące usuwanie takich zanieczyszczeń by nie dawać zbyt dużo czasu takim czynników na szkodliwe działanie.

Jest to ogólnie ujmując bardzo głębokie mycie, oczyszczanie porów powłoki z osadów mineralnych itp. W trakcie eksploatacji, zbierając się na ceramice, osłabiając jej właściwości hydrofobowe. Nasze powłoki dzięki swojej wysokiej jakości nie wymagają dokładania kolejnej warstwy co przegląd gwarancyjny. Zwieńczeniem naszej pracy jest nałożenie dedykowanej odżywki która spowalnia ponowne zapychanie porów powłoki. Częstotliwość przeglądów jest zależna od zastosowanego produktu, daty kolejnych przeglądów otrzymają Państwo w karcie gwarancyjnej od nas.

To mylne wrażenie jest spowodowane zatkaniem się porów powłoki. Deszczowa pogoda, sól na drodze itp.- nie uszkadza to powłoki, jednak powoduje jej stopniowe zapychanie. Mycie ręczne jest w stanie w pełni usunąć te osady i przywrócić powłoce pełny efekt zrzutu wody i ,,kropelkowania”, by cieszyła oczy na nowo. Warto jednak pamiętać, że nawet zanieczyszczona ceramika nadal chroni Państwa lakier przed szkodliwymi czynnikami.

Jeżeli są Państwo chętni na odnowienie powłoki, przeprowadzimy korektę lakieru by usunąć pozostałą warstwę starej ceramiki, usunąć ewentualne głębsze defekty które powstały w trakcie eksploatacji i nałożymy nową warstwę.

Jeżeli w trakcie eksploatacji i trwania gwarancji okaże się, że powłoka traci skuteczność, realnie zanika i nawet głębokie odtykanie nie jest w stanie przywrócić jej odpowiednich właściwości, możemy mieć obawy że zaistniał jakiś czynnik który ją osłabił. Jeżeli oględziny nie wskażą żadnych zaniedbań ze strony klienta, zdarzeń losowych jak np. długa ekspozycja na bardzo silne związki chemiczne przystąpimy do działania. Jesteśmy firmą która dba na pierwszej linii o zadowolenie ludzi którzy nam zaufali i rzetelność swoich deklaracji W związku z tym, na danym elemencie/elementach z wadą, zaaplikujemy powłokę od nowa, aby spełniała ona pokładane w niej cele.

Korekta lakieru

Jest to złożony proces zaczynający się już na etapie mycia wstępnego samochodu, poprzez dekontaminację (usunięcie trudnych zabrudzeń), kończąc na samej korekcie składającej się na jeden, bądź wiele etapów. Etapy różnią się celem (redukcja defektów lakieru, wykończenie lakieru na wysoki połysk). Realizujemy je dobierając indywidualnie do każdego lakieru odpowiednie środki ścierne, wykańczające i rodzaj maszyn.

Nie ma na to złotej odpowiedzi. Każda korekta, zależnie od głębokości redukcji defektów, usuwa nam daną ilość grubości warstwy lakieru. Czynnikiem wyznaczającym ilość możliwych redukcji rys jest dostępna grubość warstwy lakier bezbarwnego, ewentualnie powierzchownego jednowarstwowego. Korektę lakieru trzeba też przeprowadzać rozsądnie. Czasami lepiej zostawić kilka obrobionych rys, niż za wszelką cenę je usuwać zostawiając szczątkowe ilości lakieru. W skrajnym przypadku nawet leciutkie otarcie takiego miejsca w przyszłości może skutkować defektem aż do podkładu lakieru.

Defekty można czasami liczyć choćby w dziesiątkach tysięcy. Dla prostszego zobrazowania zakresu prac przyjęliśmy wskaźniki procentowe. Przy okazji odzwierciedlają one nasze jakościowe podejście do pracy na tle rynku. Przy korekcie jednoetapowej gwarantujemy usunięcie przynajmniej 50% defektów takich jak rysy, mikrorysy, utlenienia lakieru, zmatowienia i tym podobne. Przy korekcie dwuetapowej wskaźnik ten rośnie do min. 85%. Korekty wieloetapowe, z użyciem papierów ściernych itp. gwarantują usunięcie min. 95% wad. A poza wskaźnikami gwarantowanymi, nasze podejście zawsze pcha nas w kierunku usunięcia możliwie jak największej ilości wad.

Nie ma żadnego określnika trwałości takiej usługi, bo wszystko jest w Państwa rękach. Ze swojej strony nie korzystamy z materiałów posiadających wypełniacze i tym podobnych sztuczek. Stan lakieru którzy widzą Państwo przy odbiorze samochodu jest stanem rzeczywistym, który nie zniknie po kilku dniach deszczu, czy też myciach. Z tej perspektywy mówimy więc o trwałym usunięciu rys i defektów. Dalsza eksploatacja prowadzona przez Państwa, oraz wybrana forma zabezpieczenia lakieru po polerowaniu, będą miały wpływ na postęp degradacji lakieru i pojawiania się nowych uszkodzeń. Dlatego też zalecamy zabezpieczenia lakieru oparte na składnikach ceramicznych, by zachować efekt uzyskany korektą jak najdłużej.

Wyciszenie wnętrza

Są to zabiegi polegające na dodaniu odpowiednich kombinacji warstw materiałów pochłaniających i izolujących. Ma to na celu zmniejszyć hałas dobiegający do kabiny, który męczy nas w trakcie jazdy samochodem.

Hałas, a tym bardziej jednostajny, jest silnym bodźcem powodującym wewnętrzny stres i zmęczenie organizmu. Branża motoryzacyjna zalicza zaś spadek w zastosowanej ilości materiałów wyciszających, by tzw. słupki zgadzały się dla księgowych. Na pewno każdy z nas słyszał ten monotonny szum kół przy prędkościach pozamiejskich, mało przyjemne buczenie silnika i tym podobne. Odpowiednie wyciszenie potrafi wyraźnie zredukować te hałasy, totalnie odmieniając jakość podróżowania. Przykładowo 3db mniej na skali, to dwukrotnie mniejsze natężenie fali dźwiękowej. Przy bardziej kompleksowym wyciszaniu bez problemu osiągamy podobną, a nawet lepszą, redukcje natężenia hałasu.

Nawet podwójne. Izolując się od hałasu z zewnątrz nasze ucho jest w stanie wyłapać więcej niuansów dźwiękowych z naszych ulubionych piosenek. Nawet bez podkręcania gałki głośności. Do tego drugą stroną jest stworzenie w drzwiach, dzięki zastosowaniu odpowiedniej techniki montażu i materiałów, komory do gry dla głośnika. Trochę na zasadzie kolumny domowej. Dzięki czemu głośnik umieszczony w drzwiach przestaje kartonowo i nijako pukać, zaczyna za to pojawiać się w nim nowa dynamika, impuls dźwiękowy, oraz dużo precyzyjniejsze i głębsze tony niskie. Wszystko to zwieńczone efektem ,,wychodzenia” tonów średnich z drzwi w przestrzeń kabiny. Nawet zestawy premium za kilkanaście tysięcy zł. otrzymują nowe życie w tak przygotowanych warunkach.

Stosujemy tylko dedykowane, profesjonalne materiały oparte o mieszanki butylowe, aluminium, kauczukowe i tym podobne. Daje nam to pewność dobrej wulkanizacji z podłożem i zamiast ryzyka, to ochronę przed powstawaniem w tych miejscach korozji. Materiały te nie tracą elastyczności pod wpływem wahań temperatur dzięki czemu nie pękają i zachowują pełnię swoich właściwości tłumiących. Nie występują też problemy z nieprzyjemnymi zapachami i tym podobne.

Dzięki zastosowaniu materiałów, które są przykładowo stosowane także w przemyśle lotniczym, kompleksowe wyciszenie samochodu od podłogi po dach przeciętnie zwiększa nam masę o jakieś 30kg.

Nasze doświadczenie pomaga osiągać nam maksimum efektu chowając wszystkie materiały pod fabryczne wykończenia. Pozostawiamy wnętrze w idealnym stanie montażowym, często nawet lepszym, niż fabryczny montaż na linii.

Zgodnie z literą prawa, jak i naszymi licznymi zapytaniami bezpośrednio u producentów i dealerów, profesjonalnie przeprowadzone wyciszanie, bez naruszenia integralności fabrycznych systemów, nie wpływa na możliwość cofnięcia gwarancji.

Folia PPF

Folia PPF, czy też inaczej folia poliuretanowa, jest bardzo trwałym materiałem o wysokim stopniu przezroczystości, bardzo odpornym na żółknięcie, pękanie i całościowy proces starzenia. Na samochodach stosujemy ją w grubościach oscylujących między 150 a 200 mikronów. Początki jej zastosowania możemy znaleźć np. w ochronie łopat wirników helikopterów przed piaskowaniem i podobnymi uszkodzeniami.

Jej zadaniem jest ochrona lakieru przed nawet głębokimi zarysowaniami, odpryskami od kamieni i podobnych. Dzięki swojej grubości i odporności mechanicznej folia jest w stanie przyjąć na siebie naprawdę mocne uszkodzenia! W razie mocnej obcierki po prostu zrywamy uszkodzą folię i mamy pod spodem zdrowy lakier który możemy ponownie zabezpieczyć.

To tak jak z powłokami ceramicznymi. Folia ochroni nas przed wieloma czynnikami, jest hydrofobowa co utrudnia przyleganie zabrudzeń ale mimo wszystko dla długotrwałego efektu wizualnego trzeba ją regularnie umyć, najlepiej ręcznie. Folia jest mniej odporna chemicznie niż powłoka ceramiczna (choć nadal bardziej niż lakier), więc ptasie odchody, owady i podobne zaleca się zmywać regularnie. Folie także zapychają się w porach niczym inne powłoki, więc bez regularnej pielęgnacji powoli zanika im efekt hydrofobowy – dobre mycie ręczne przywróci go do pierwotnego stanu.

Zabezpieczamy wszelkie powierzchnie lakierowane i lampy. Najpopularniejsze drobne zabezpieczenia stosujemy tam, gdzie najczęściej rysujemy lakier przy eksploatacji: wnęki klamek, elementy "piano black", progi drzwi i załadunkowe. Kolejnym często stosowanym pakietem jest tzw. Full front w którego skład wchodzą: przednie lampy, przedni zderzak, przednie błotniki, lusterka zewnętrzne, maska, słupki A. Oczywiście nic nie stoi na pokryciu folią całego samochodu.

Tak, to bardzo ważna cecha tego materiału. Folia jest dużo bardziej miękkim materiałem niż powłoki ceramiczne, więc łatwiej powstają na niej mikrodefekty, ALE! Pod wpływem wyższej temperatury jest ona w stanie dosłownie ,,zaklejać" mikrorysy i inne płytkie defekty na swojej powierzchni, dzięki czemu znowu zaczyna wyglądać nieskazitelnie.

Poza bieżącą pielęgnacją o której wspominaliśmy wcześniej, po około 2 tygodniach zaleca się przyjechać na sprawdzenie przylegania folii i ewentualne usuwanie resztek płynu montażowego i pęcherzyków spod jej powierzchni. Jest to normalną częścią procesu montażu folii. 

Usuwanie wgnieceń PDR

PDR, z angielskiego Paintless Dent Repair, jest usuwaniem wgnieceń karoserii bez konieczności szpachlowania i lakierowania elementów. Najczęściej naprawia się tym szkody po gradobiciu, punktowe uderzenia np. na parkingu, w trakcie transportu i tym podobne- czyli tam, gdzie nie uległ spękaniu lakier.

Nie ma tu jakieś trwałej reguły. Wszystko zależy od takich czynników jak grubość blachy oraz materiał(stal/aluminium), głębokości, kąta załamania i bliskości przetłoczeń i wzmocnień karoserii jak i czasu w jakim zdecydujemy się na naprawę- im szybciej, tym większa szansa że blacha wróci do idealnego kształtu!

Usuwanie rys bez lakierowania metodą SSR

Przy tej naprawie zostaje oryginalny lakier, nic nie jest dokładane, dzięki czemu w miejscu naprawy mamy wskazanie miernika jak gdyby nigdy nic się nie stało! 

SSR, czyli z angielskiego Sprayless Scratch Repair jest systemem szybkiego usuwania rys bez ponownego lakierowania elementu. Składa się on z odpowiednich aktywatorów do powierzchni lakieru oraz specyfiku zaprawkowego zbliżonego składem do lakieru bazowego, w odpowiednio dobranym odcieniu.

Po uprzednim umyciu i odtłuszczeniu rys, nakładamy zaprawkę w kolorze lakieru i czekamy na jej wstępne utwardzenie. Po tym czasie stosujemy specjalny aktywator oraz odpowiednie obroty na maszynie polerskiej, by rozpocząć proces zabliźniania rys lakierem bezbarwnym sąsiadującym z miejscami uszkodzenia.

Wnikliwe oko zobaczy z bliska i w mocnym świetle coś na wzór małej blizny w obrębie uszkodzenia. Gdy się jednak odsuniemy i spojrzymy z ,,normalnej odległości", nie będzie śladu po zarysowaniu! A to wszystko za ułamek ceny ponownego lakierowania i bez zwiększania grubości fabrycznej warstwy lakieru!

Każdy system ma swoje ograniczenia, więc powiedzmy, że 90% typowych uszkodzeń możemy tym naprawić. Trafiają się jednak czasem uszkodzenia zbyt głębokie lub rozległe, by można było je zabliźnić.